سفارش تبلیغ
صبا ویژن

www.SamghAbad.parsiblog.com

نظر

بیوگرافی حسین قورچیان صداگذار سینما و تلویزیون ایران

 

حسین قورچیان

حسین قورچیان صداگذاری سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار حسین قورچیان می‌توان به فعالیت در سریال سایه بان، سریال هیئت مدیره و سریال گمشدگان اشاره کرد.

حسین قورچیان کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1391 در فیلم نیایش در مسیر زمان به کارگردانی مهدی اسدی به عنوان صداگذاری فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال سایه بان، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای حسین قورچیان محسوب می‌شود.

حسین قورچیان در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 5 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم حسین قورچیان در این سال، فعالیت در سریال گمشدگان به کارگردانی رضا کریمی، فعالیت در سریال سایه بان به عنوان صداگذاری ، فعالیت در سریال هیئت مدیره به عنوان صداگذاری ، فعالیت در فیلم هایلایت به عنوان صداگذاری و فعالیت در فیلم موریانه به عنوان صداگذاری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی حسین قورچیان فعالیت در سریال سایه بان بوده است. حسین قورچیان سال 1396 سریال سایه بان به عنوان صداگذاری فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. حسین قورچیان توانست با فعالیت در سریال سایه بان تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر مجتبی پیرزاده، هستی مهدوی‌فر، محمدرضا غفاری و محمد ولی زادگان توانست سطح کاری او را متحول کند.

حسین قورچیان علاوه‌بر سریال سایه بان، سال 1396 در سریال هیئت مدیره نیز فعالیت داشته است. حسین قورچیان این‌بار با سید مازیار میری یعنی کارگردان سریال هیئت مدیره و هنرمندانی چون زهرا داوودنژاد، رابعه مدنی،امیررضا دلاوری و ثریا قاسمی همکاری داشت.

با اینکه حسین قورچیان را بیشتر بعنوان صداگذاری می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. حسین قورچیان علاوه‌بر صداگذاری به‌عنوان صدابردار نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار حسین قورچیان در حرفه‌ی صدابردار، فیلم خواب تلخ و فیلم رعد، یک داستان زنانه است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی حسین قورچیان آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. حسین قورچیان را باید بیشتر صداگذاری سینما بدانیم چرا که 66% آثار وی سینمایی و 34% آثارش تلویزیونی است. در واقع حسین قورچیان از مجموع 9 اثری که در کارنامه دارد، در 6 اثر در سینما با نام‌های فیلم هایلایت، فیلم موریانه، فیلم رفتن، فیلم گذر موقت، فیلم تمشک و فیلم نیایش در مسیر زمانفعالیت داشته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال گمشدگان، سریال سایه بان و سریال هیئت مدیره فعالیت داشته است.